Būvnieku resursu trūkuma dēļ, iespējams, kavēsies būvdarbu pabeigšana uz autoceļa Ulbroka–Ogre
Būvniecības sezona valsts autoceļu tīklā rit veiksmīgi. Tomēr sakarā ar to, ka šogad Latvijā tiek realizēts liels ceļu būvdarbu apjoms, atsevišķos valsts autoceļu būvdarbu objektos darbi nenotiek tik raiti, kā bija plānots, dažos ir paredzami termiņa kavējumi.
VAS "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) valdes priekšsēdētājs Jānis Lange un valdes loceklis Edgars Strods ceturtdien preses brīfingā informēja, ka būvniecības sezona valsts autoceļu tīklā rit veiksmīgi, šonedēļ darbs notiek 114 objektos, no tiem 57 objekti ir vietējās nozīmes autoceļu posmi ar grants un daļēju grants/asfalta segumu. Patlaban darbi jau ir pabeigti 14 objektos, kas bija šīs būvniecības sezonas plānā, tātad kopumā no šogad plānotajiem 150 objektiem lielākā daļa – 128 – ir uzsākti vai pat jau pabeigti.
Šī gada vērienīgā darbu programma uz valsts vietējās nozīmes autoceļiem tiek pildīta, patlaban darbi notiek 57 vietējo autoceļu objektos, pārsvarā tie ir ceļi ar grants segumu. Pašlaik darbi notiek posmos, kur ir paredzēta dubultā virsmas apstrāde, pēc kuras ceļi iegūs melno segumu un neputēs. Augustā tiks uzsākti darbi vietējo autoceļu posmos, kur plānota grants seguma atjaunošana. LVC informācija liecina, ka kopumā šogad darbi notiks gandrīz 100 posmos, vairāk kā 400 kilometros vietējo autoceļu. Sešos posmos darbi jau ir pabeigti.
Valsts autoceļu tīklā šogad dažāda veida būvdarbi ir plānoti 150 posmos, kopumā ap 1200 kilometros. Liela daļa no tiem ir vietējās nozīmes autoceļu posmi ar grants segumu – gandrīz 100 posmi, kopā vairāk nekā 400 kilometri. Arī pašvaldības šajā sezonā realizē lielu skaitu ceļu būvdarbu projektu, kurus līdzfinansē ES fondi. Līdz ar to ceļu būvniecības nozarē ir vērojams cilvēkresursu un izejmateriālu trūkums.
Uz valsts autoceļiem ir objekti, kuros darbi kavējas būvnieku resursu trūkuma dēļ, un ir paredzams, ka būvdarbu pabeigšanas termiņi tiks kavēti. Tas attiecas uz autoceļa Ulbroka–Ogre (P5) posmu no Tīnūžiem līdz Ogrei (20,54.-25,00. km), kā arī Klaipēdas šosejas (A11) posmu no Liepājas līdz Nīcai (10,43.-27,38. km) un posmu no Rucavas līdz Lietuvas robežai (50,55.-59,00. km); tilta pār Nigru pārbūvi uz ceļa Blome–Strante–Smiltene (V250) 6,31. Km un Bauskas šosejas (A7) posmu pie Lietuvas robežas (84,70.-85,59. km).
Ja būvnieks kavē līgumā paredzētos termiņus nepamatotu apstākļu dēļ, tiek piemērots līgumsods 0,05 procentu apmērā no līgumcenas par katru nokavēto dienu. Šo sodu nepiemēro, ja kavējums nepārsniedz piecas dienas. Pretējā gadījumā sods tiek piemērots, jau sākot ar pirmo termiņa kavējuma dienu, norāda LVC.