Jaunbūvējamo Ķekavas apvedceļu ekspluatācijā plānots nodot līdz 2023.gada beigām Ziņas

Jaunbūvējamo Ķekavas apvedceļu ekspluatācijā plānots nodot līdz 2023.gada beigām

Ceturtdiena, 6 decembrī, 2018

Jaunbūvējamo Ķekavas apvedceļu ekspluatācijā plānots nodot līdz 2023.gada beigām, trešdien žurnālistiem pastāstīja VAS "Latvijas valsts ceļi" pārstāvji.

Kompānijā informēja, ka šonedēļ plānots izsludināt iepirkumu "Publiskās un privātās partnerības līgums par autoceļa E67/A7 Rīga-Bauska-Lietuvas robeža (Grenctāle) posma 7,9.-25 kilometrs (Ķekavas apvedceļa) projektēšanu, būvniecību, finansēšanu un uzturēšanu", bet apvedceļa būvniecības darbus plānots sākt 2020.gada pirmajā pusgadā.

"Latvijas valsts ceļu" valdes loceklis Mārtiņš Lazdovskis sacīja, ka iepirkumā pretendenti varēs iesniegt piedāvājumus līdz 2019.gada 16.janvārim, bet iepirkuma otrajai kārtai tiks atlasīti trīs labākie pretendenti. Konkursa uzvarētāju plānots paziņot 2019.gada decembrī.

Jautāts, vai ir rasti risinājumi tiem iedzīvotājiem, kuri dzīvo plānotā apvedceļa tuvumā, lai neietekmētu viņu ikdienas gaitas, Lazdovskis atbildēja, ka ir izveidoti papildu ceļu risinājumi, kurus būvniecības laikā iedzīvotāji varēs izmantot, lai nokļūtu vajadzīgajā galamērķī.

Viņš skaidroja, ka Ķekavas apvedceļa projektu plānots realizēt, jo Bauskas šoseja jeb autoceļš A7 ir noslogotākais Latvijā, autotransporta intensitātei sasniedzot 17 000 automašīnu dienā, bet smago automašīnu skaits, kas brauc pa šo autoceļu, trīs reizes pārsniedz paredzēto.

Lazdovskis norādīja, ka Ķekavas apvedceļa posmā atļautais braukšanas ātrums būs 120 kilometri stundā, kā arī uz autoceļa būs paredzēts veloceliņš.

Viņš atzīmēja, ka projektam piesaistīts privātais partneris konsultants - SIA "Deloitte Latvia". "Šajā projektā bija nepieciešama publiskā un privātā partnerība jeb sadarbība starp valsts un privāto sektoru, tāpēc projektam piesaistījām konsultantu SIA "Deloitte Latvia", kas mūs atbalstīs visa projekta procesā," teica Lazdovskis.

Viņš skaidroja, ka šāds sadarbības modelis palīdzēs "Latvijas valsts ceļiem" paralēli realizēt arī citus darbus. "Ķekavas apvedceļa posma būvniecība, projektēšana un uzturēšana vien izmaksā 100 miljonus eiro. "Latvijas valsts ceļiem" tā ir gada summa, ko ieguldām citos Latvijas būvniecības darbos, tāpēc šajā projektā publiskā un privātā partnerība ir būtiska - mēs varam turpināt savus kārtējos darbus," atzīmēja Lazdovskis.

Tāpat viņš atzīmēja, ka nākotnē Ķekavas apvedceļa posma būvniecības projektam būs nepieciešamas papildu investīcijas arī no Eiropas Investīciju bankas un Ziemeļu Investīciju bankas, ko tās arī ir gatavas sniegt.

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka valdība 2016.gada martā atļāva sākt publiskās un privātās partnerības iepirkuma procedūru Ķekavas apvedceļa būvniecībai. Projektu potenciāli varētu finansēt ar Eiropas Investīciju bankas aizdevumu līdz 45% apmērā, Ziemeļu investīcijas bankas aizdevumu līdz 45% apmērā, kā arī privātā partnera ieguldījumu/subordinēto aizdevumu līdz 10% apmērā.

Iecerētā partnerības iepirkuma līguma termiņš ir 23 gadi no tā noslēgšanas dienas, tostarp trīs gadi projektēšanas un būvniecības darbiem, bet 20 gadi - apsaimniekošanai. Projekta plānotais investīciju apmērs 23 gadu periodā ir 80 līdz 100 miljoni eiro. Partnerības iepirkuma līguma plānotā līgumcena noteikta 160,606 miljonu eiro apmērā bez pievienotās vērtības nodokļa.

Ķekavas apvedceļš sāksies pie Rīgas robežas līdz pieslēgumam pie autoceļa A7 Rīga-Bauska-Lietuvas robeža (Grenctāle). No kopumā 17,5 kilometru (km) garā apvedceļa trases 11,45 km būs divu brauktuvju ceļš ar četrām joslām. Uz apvedceļa būs četri divlīmeņa satiksmes mezgli, četri tuneļi, viens tilts, septiņi rotācijas apļi, papildu 16,2 km paralēlie ceļi, drošības barjeras, prettrokšņa siena, kā arī dažādi satiksmes organizācijas līdzekļi un papildu būves.

Tāpat ziņots, ka "Latvijas valsts ceļi" ir parakstījusi līgumu ar "Deloitte Latvia" par juridisko un finanšu konsultāciju sniegšanu privātās un publiskās partnerības projekta "E67/A7 Ķekavas apvedceļš" īstenošanai. Līguma summa par konsultācijas darbiem ir 1,131 miljons eiro. Konsultācijas sniegs konsultantu komanda ar starptautisku pieredzi līdzīgu projektu īstenošanā, "Deloitte Latvia" piesaistīs arī konsultantus no "Deloitte Financial Advisory" (Dānija), "Deloitte CVBA" (Beļģija), kā arī "Laga CVBA" (Beļģija).

Avots: LETA
Sandra Fomina @nadja
žurnāliste
6 gadu 10 mēnešu 26 dienu portālā
Bija online 22 decembrī 23:54
Meklētājs būvniecības nozarē