Konceptuāli vienojas Rail Baltica projektā izbūvēt tuneli Anniņmuižas bulvārī Ziņas

Konceptuāli vienojas Rail Baltica projektā izbūvēt tuneli Anniņmuižas bulvārī

Piektdiena, 26 februārī, 2021

"Rail Baltica" projektā Anniņmuižas ielu un Anniņmuižas bulvāri savienojošo šķērsojumu varētu veidot kā tuneli, šāda konceptuāla vienošanās panākta šodien Satiksmes ministrijas vadītajā ilgtspējīgas attīstības konsultatīvās koordinācijas padomes sēdē, aģentūru LETA informēja Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļā.

Tuvākajā laikā Satiksmes ministrija, Rīgas pašvaldība un AS "RB Rail" sāks konsultācijas ar Eiropas Komisijas Inovācijas un tīklu izpildaģentūru par šķērsojuma būvniecības izmaksu attiecināmību "Rail Baltica" projektā.

"Sākotnēji bija iecerēts izbūvēt satiksmes pārvadu, tomēr pēc vairākkārtējām konsultācijām ar iedzīvotājiem un apkaimju organizācijām ņēmām vērā viņu vēlmi novirzīt satiksmi zem dzelzceļa, tāpēc virzījām priekšlikumu "Rail Baltica" projektā izbūvēt tuneļa šķērsojumu Anniņmuižas bulvārī. Tuneli plānots izbūvēt, ņemot vērā labāko starptautisko praksi, lai dzelzceļu būtu iespējams šķērsot droši, ērti un patīkami visiem autotransporta un sabiedriskā transporta dalībniekiem," skaidro Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Vilnis Ķirsis (JV).

Anniņmuižas bulvāra šķērsojumā plānotas divas braukšanas joslas autotransportam un divas - sabiedriskajam transportam.

Lai veicinātu sabiedriskā transporta nodrošināšanu starp Imantas un Zolitūdes apkaimēm, šķērsojumā plānotajās sabiedriskā transporta joslās tiek paredzēta iespēja nākotnē izbūvēt tramvaja līniju.

Līdz tramvaja līnijas izbūvei, sliežu ceļiem paredzētās joslas tiks nodalītas bezsliežu sabiedriskā transporta satiksmei. Būtiski, ka plānotajā šķērsojumā nav paredzēts kravas autotransporta tranzīts. Gājējiem un velosipēdistiem tiks izbūvēts no autotransporta nodalīts atsevišķs savienojums.

Lai attīstītu publisko ārtelpu un uzlabotu iedzīvotāju dzīves kvalitāti šajās apkaimēs, Rīgas pašvaldība labiekārtos Vec-Anniņmuižas teritoriju, kas atrodas netālu no plānotā Anniņmuižas bulvāra šķērsojuma. Vienlaicīgi pašvaldībā tiks izskatīta iespēja izbūvēt Muižas ielu, nodrošinot gājēju šķērsošanas iespēju pāri dzelzceļam Muižas ielas galā.

Jau ziņots, ka "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.

Sandra Fomina @nadja
žurnāliste
6 gadu 10 mēnešu 26 dienu portālā
Bija online 22 decembrī 23:54
Meklētājs būvniecības nozarē