Elektrum Drive notestējis vairāk nekā 60 Latvijā iegādājamo elektroauto efektivitāti
Elektrum Drive, sadarbojoties ar auto izplatītājiem, izveidojis Baltijā unikālu tirgū pieejamo elektroauto testu katalogu. Tests paredzēts potenciālajiem elektroauto pircējiem izvēles atvieglošanai, un tajā novērtēta vairāk nekā 60 Latvijā nopērkamu elektroauto modeļu efektivitāti tieši Latvijas klimatiskajos un satiksmes apstākļos.
Veicot testa braucienus, ir iegūti dati par katra elektroauto modeļa maksimālo nobraukumu ar pilnu akumulatoru, vidējo patēriņu pilsētās, šosejas un kombinētajā režīmā, kā arī uzlādes ātrumu. Praktiski izmantojamie testa rezultāti visiem interesentiem pieejami elektrum.lv/elektroautotesti.
"Ja vēl pirms dažiem gadiem elektroauto izvēle bija diezgan ierobežota, tad šobrīd ir daudzveidīgas iespējas modeļu, cenas un komplektācijas izvēlē. Ja īsti nezināt, kādu elektroauto modeli izvēlēties, to plašais piedāvājums var iedzīt strupceļā. Jo īpaši tādēļ, ka šāda veida automašīnas tehnoloģiski kļūst arvien līdzīgākas. Arī statistikas dati rāda, ka ar elektroauto gadā vidēji nobrauc tikpat, cik ar iekšdedzes dzinēja automašīnu," saka Elektrum elektromobilitātes eksperts Edgars Korsaks-Mills.
Tādēļ potenciālajam pircējam racionālu izvēli daudzveidīgajā modeļu, cenas un komplektācijas izvēlē var palīdzēt veikt Elektrum Drive elektroauto testu katalogs. Tajā vienuviet ir apkopoti jau vairāk nekā 60 Latvijas tirgū pieejami elektroauto modeļi, kuru efektivitāti, veicot testa braucienus, ir pārbaudījuši Elektrum eksperti. Katalogā atradīsiet gan elektroauto testa rezultātus, gan citu noderīgu informāciju, tai skaitā katram elektroauto modelim salīdzinājumu ar WLTP* standarta datiem, kā arī piemērotāko mājas uzlādes iekārtu no elektrumveikals.lv piedāvājuma.
Turpina Edgars Korsaks-Mills: "Elektrum testē elektroauto efektivitāti, veicot testa braucienu noteiktā maršrutā un pēc vienas testa procedūras. Daļai elektroauto modeļu ir veikti testi gan vasaras, gan arī ziemas apstākļos, turklāt katalogu turpinām papildināt ar jauniem modeļiem. Jānorāda, ka katra elektroauto modeļa tests ir unikāls, ar atšķirīgiem satiksmes un klimatiskajiem apstākļiem, kas var ietekmēt arī elektroauto testa rezultātu, tādēļ aicinātu elektroauto testa datus nesalīdzināt savstarpēji starp modeļiem. Testa rezultāta mērķis ir parādīt, kāda ir konkrētā elektroauto efektivitāte, kas iegūta testa brauciena laikā. To potenciālais pircējs var ņemt vērā pirms elektroauto iegādes, veicot izpēti un salīdzinot dažādu publiski pieejamo informāciju un datus par interesējošo elektroauto modeli."
Elektroauto testa braucieni veikti trīs maršrutos:
- pilsētas ~ 90 km (vidējais ātrums 30-35 km/h);
- šosejas ~ 80 km (vidējais ātrums 90-95 km/h);
- kombinētajā ~ 150 km (vidējais ātrums 50-60 km/h).
Galvenie vērtēšanas kritēriji:
- maksimālais nobraukums ar pilnu uzlādi (kombinētajā režīmā);
- vidējais patēriņš dažādos maršrutos;
- uzlādes ātrums Elektrum Drive 50 kW un/vai 150 kW līdzstrāvas uzlādes stacijā (no 5 % līdz 95 %).
Visi testa braucieni veikti, braucot "ECO" režīmā un uzturot salonā komforta temperatūru ~ 21 oC, un iegūtie dati nolasīti no konkrētā elektroauto modeļa borta datora.
*WLTP (Pasaulē saskaņotās vieglo transportlīdzekļu testēšanas procedūra) standarts izstrādāts, balstoties uz pasaulē apkopotiem braukšanas datiem, un iekļauj braukšanas situācijas gan pilsētas satiks, gan uz šosejas.